26. juli 2013

Barndomsminder ved stranden...

Man kan ikke lade være... det er som om broen drager. Jeg har prøvet det mange gange som barn og sammen med de store af vores børn. Men for Noah er det første gang. Vi skal fange krabber... Ihh, hvor jeg glæder mig...

Vi har spand, snor og en klemme med i strandposen og da madpakken er spist går Noah og jeg på broen. En sød og ivrig krabbefangermor giver os et stykke pølse - jeps den er god nok - det virker. Hittet er dog stadig blåmuslinger, fordi det er nemmere at hive krabberne ind uden at de falder af.

Alle krabber er sat tilbage, hvor de kom fra - også denne krabat der var på vej op af den blå spand.






2 kommentarer:

  1. Jeg prøvede det på Tåsinge hos min fars faster for nok 50 år siden .... Åh, det skulle jeg aldrig have skrevet !

    SvarSlet